tirsdag den 13. september 2011

Brandmand på Maderia

Sidste sommer var jeg på ferie med min kæreste på Maderia, i flyet på vej hjem falder en ældre dame bevidstløs om, der bliver kalt om hjælp over højtalerne, men ingen melder sig. Derefter løber jeg derop for at se hvad jeg kan gøre, jeg får fly personalet til at hjælpe mig den ene henter ilt-maske og hjertestarter og den anden hjælper med at holde hendes hoved mens, jeg yder førstehjælp. Efter noget tid begynder hun så småt at vågne en smule, hendes mand er meget lettet da hun åbner øjene igen. Da flyet lander fortæller flypersonalet mig at jeg lige skal vente med at gå til resten af passagerne er kommet ud, da alle er kommer ud kommer chefen fra Kastrups brandkorps og hans kolleger op, og giver mig en klapsalve og siger at det var rigtig godt gjort. Senere da jeg henter mine tasker kommer den ældre dames børn også hen for at takke mig, så man kan vist rolig sige at de var lidt af en flyve tur.


Skreven af. Rasmus van der Sterren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar